Wat leer je

Deze cursus gaat over klantcontact. Over het benaderen van klanten, het voeren van verkoopgesprekken en het afhandelen van verkopen, over het omgaan met bestellingen, verzoeken en klachten van klanten en over marketing- en promotieactiviteiten.

Programma:

  1. Begroeten klanten/bezoekers
  2. Observeren en vragen stellen aan klanten/bezoekers
  3. Informeren en adviseren
  4. Verkoopvoorstellen doen
  5. Afhandelen van de verkoop
  6. Afhandelen van serviceverzoeken
  7. Afhandelen van klachten
  8. Uitvoeren van ondersteunende promotie activiteiten
  9. Examen
Lesdag

Dinsdag of donderdag, en 3 tot 4 uur per week zelfstudie.

Lestijden

18.30 - 21.30 uur.

Examen

Wanneer je de cursus hebt afgerond ontvang je een mbo-verklaring Klantcontact en verkoop (K0059). 

Een leven lang ontwikkelen: keuzedeel

Deze cursus is een onderdeel van een volledige mbo-opleiding. We noemen dit een Keuzedeel. In het kader van Leven Lang Ontwikkelen kunnen keuzedelen vaak als losse cursus gevolgd worden. Wanneer de cursus met goed gevolg is afgerond ontvangt de cursist een mbo-verklaring.