Iets voor jou?
Techneuten zijn specialisten in hun vakgebied en weten heel veel over de techniek. Het contact met klanten, advies geven en zelfs verkopen zit vaak niet in het DNA van een techneut. Met deze cursus word je voorbereid op het leren omgaan met klanten waardoor je nog beter advies, service en verkoopgesprekken kan voeren.
Deze training is speciaal ontworpen voor technici – zoals service monteurs in garagebedrijven, servicemonteurs van landbouwvoertuigen, intern transport voertuigen, servicemonteurs van andere technische machines, project engineers en projectleiders – die hun communicatieve en commerciële vaardigheden willen aanscherpen. Ook voor andere medewerkers in de techniek met klant contacten is deze training een aanrader.
Wat leer je
Deze cursus gaat over klantcontact. Over het benaderen van klanten, het voeren van verkoopgesprekken en het afhandelen van verkopen, over het omgaan met bestellingen, verzoeken en klachten van klanten en over marketing- en promotieactiviteiten.
Programma:
- Begroeten klanten/bezoekers
- Observeren en vragen stellen aan klanten/bezoekers
- Informeren en adviseren
- Verkoopvoorstellen doen
- Afhandelen van de verkoop
- Afhandelen van serviceverzoeken
- Afhandelen van klachten
- Uitvoeren van ondersteunende promotie activiteiten
- Examen
- Lesdag
Dinsdag of donderdag, en 3 tot 4 uur per week zelfstudie.
- Lestijden
18.30 - 21.30 uur.
- Examen
Wanneer je de cursus hebt afgerond ontvang je een mbo-verklaring Klantcontact en verkoop (K0059).
- Een leven lang ontwikkelen: keuzedeel
Deze cursus is een onderdeel van een volledige mbo-opleiding. We noemen dit een Keuzedeel. In het kader van Leven Lang Ontwikkelen kunnen keuzedelen vaak als losse cursus gevolgd worden. Wanneer de cursus met goed gevolg is afgerond ontvangt de cursist een mbo-verklaring.