Flexibele startdatum
Deze opleiding heeft een flexibele startdatum. Samen met jou kijken we of, en zo ja wanneer je met je studie kunt starten.
Office & management support specialist / Managementassistent iets voor jou?
Ben je goed in plannen en organiseren? En ben je communicatief vaardig? Kun je zelfstandig en pro-actief werken? En lijkt het je wat om bij een multinational, bij de overheid of bijvoorbeeld bij een zorginstelling te werken? Meld je dan aan voor deze opleiding!
De opleiding Office & management support specialist / Managementassistent
Dit leer je
In je opleiding Office & management support specialist / Managementassistent leer je onder meer:
- Planning en Organisatie: het ondersteunen van het management bij vergaderingen, congressen, het organiseren van (buitenlandse) reizen, etc.
- Nederlands en Engels: het ontvangen van bezoekers, telefoneren, formuleren en redigeren van brieven, notulen en andere teksten; zowel intern als extern.
- Het onderhouden van contacten met externe relaties, de presentatie van de organisatie, maar ook het presenteren van jezelf als visitekaartje!
- Het onderhouden van de facebook pagina of de website
Daarnaast houd je je bezig met bedrijfscommunicatie, voer je financieel administratieve taken uit en lever je projectondersteuning.
Wat je leert kun je direct toepassen in je werk. Je wordt hierbij geholpen door de praktijkgerichte benadering van de opleiding en onze docenten. Deze opleiding is heel breed omdat het takenpakket heel divers kan zijn.
Aventus zorgt dat je voldoende bagage meekrijgt zodat je straks breed inzetbaar bent.
- Toelatingseisen
Bij de opleiding Management assistant ben je welkom met één van deze bewijzen:
- vmbo-diploma theoretische, gemengde of kaderberoepsgerichte leerweg
- overgangsbewijs havo 3 naar havo 4 of van vwo 3 naar vwo 4
- mavo-diploma
- diploma mbo niveau 2
- Bij een BBL-opleiding is een werkgever (een erkend leerbedrijf) verplicht.
Voldoe je niet aan de toelatingseisen? Dan kan het zijn dat je voor bijzondere instroom in aanmerking komt.
- Keuzedelen
Met keuzedelen verbreed of verdiep je deze mbo-opleiding. Bijvoorbeeld in vakken zoals Spaans, medisch secretaresse, HRM, voorbereiding hbo en digitale vaardigheden (gevorderd).
Na je opleiding
Na je opleiding ga je werken óf je groeit door in het hbo. Bijvoorbeeld met de opleiding International Office Management, Human Resource Management of Facility Management.
Wat wordt je werk?
Na je opleiding ga je onder andere aan de slag met agendabeheer, het organiseren van vergaderingen, het schrijven van zakelijke correspondentie (ook in moderne talen) en het opstellen van rapportages. Je hebt een belangrijke coördinerende rol.
Communicatie is het sleutelwoord voor dit beroep; je staat dagelijks in contact met mensen. Jij bent de spil in de organisatie en weet precies wat er speelt. Jij bent de verbindende schakel tussen het management en de medewerkers of externe partijen.
Het takenpakket is heel breed. Tegenwoordig voer je vaak niet alleen office taken uit maar kan het ook zijn dat social media, communicatie/pr of projectondersteuning tot je takenpakket behoort.
Wat wordt je werk(plek)?
Met je diploma Managementassistent kun je bij verschillende type organisaties aan de slag. Denk bijvoorbeeld aan commerciële bedrijven (zoals verzekeringsmaatschappijen, advocatenkantoren of een bedrijf handelend in vastgoed ) of niet commerciële bedrijven zoals een gemeentehuis, ziekenhuizen of instellingen voor geestelijke gezondheidszorg.